Umanism Secular

"Nu susţin doar că religiile sunt variante ale aceluiaşi neadevăr, ci şi că influenţa bisericilor, precum şi efectele credinţei religioase, sunt fără îndoială nocive" – Christopher Hitchens

A murit Leonard Nimoy, Mr. Spock din „Star Trek”


Leonard Nimoy, actor versatil, regizor, poet, muzician și fotograf, binecunoscut pentru rolul Spock din Star Trek: Seria Originală, a murit la 83 de ani.

B-3lw3sUcAATGS5.jpg:large

După cum a scris chiar Nimoy, într-o ultimă postare duminica trecută: „Viața este ca o grădină. Momente perfecte pot fi trăite, dar nu conservate, exceptând memoria. LLAP”

LLAP vine, bineînțeles, de la salutul și binecuvântarea „Live long and prosper” (în vulcaniană „Dif-tor heh smusma”).

Unul din momentele mele favorite: „Salut, sunt Leonard Nimoy. Următoarea poveste despre întâlniri cu OZN-uri este adevărată. Prin adevărată, vreau să spun falsă. Sunt numai minciuni. Dar sunt minciuni distractive. Și la urma urmei, nu este acesta adevărul real? Răspunsul este: Nu.” – „The Springfield Files”, S8E10, Simpsons

Leonard Nimoy a fost și va rămâne un vestigiu al copilăriei mele. Star Trek este unul din motivele pentru care am devenit pasionat de știință și tehnologie. Umanismul său este responsabil pentru gândirea pe care mi-am format-o.

Noțiunea de bunătate și corectitudine, contopită cu ideea că prin tehnologie putem crea o lume mai bună pentru noi toți… Acesta este motivul pentru care am ajuns ce sunt astăzi, un tehnolog ce crede în potențialul naturii noastre de a ne corija.

Și atunci când viitorul îmi pare sumbru, mă uit la câteva episoade pentru a îmi reaminti valorile pe care le prețuiesc.

Cu bine, Leonard Nimoy și îți mulțumim pentru că ai fost inspirația atâtor oameni de știință, sceptici și umaniști.

Leave a Reply

